» » بازاریابی اجتماعی، کلید اصلی عبور از بحران کم تحرکی

بازاریابی اجتماعی، کلید اصلی عبور از بحران کم تحرکی

در تاریخ : 26.02.00
توسط : admin
نظرات : 0
بازدیدها : 81
 

نایب رئیس هیئت ورزش های همگانی استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد زنان و تقریبا نزدیک نیمی از مردان جامعه با مشکل کم‌تحرکی مواجه هستند و بیماری‌هایی که کم‌تحرکی می‌تواند به ابتلا آن دامن بزند در حال افزایش است.

الهام مشکل گشا در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: مهمترین رویکرد و رسالت هیئت ورزش های همگانی افزایش نرخ مشارکت ورزشی آحاد و اقشار مختلف مردم جامعه است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد زنان و تقریبا نزدیک نیمی از مردان جامعه با مشکل کم‌تحرکی مواجه هستند و بیماری‌هایی که کم‌تحرکی می‌تواند به ابتلا آن دامن بزند در حال افزایش است.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان ادامه داد: با افزایش مشارکت‌های ورزشی و ایجاد سبک زندگی فعال می‌توانیم از کم‌تحرکی افراد جلوگیری کرده و تبعات آن را کاهش دهیم.

مشکل گشا تصریح کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی و هیئت استان اصفهان برای افزایش نرخ مشارکت ورزشی، رویکرد بازاریابی اجتماعی را دنبال می کند. در این رویکرد از فرایندها و تکنیک‌های بازاریابی برای جذب مخاطب عام و تغییر رفتار اجتماعی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: رفتار اجتماعی که باید تغییر کند کم‌تحرکی و رفتار مطلوب مشارکت ورزشی و سبک زندگی فعال است که از طریق فرایندهای بازاریابی این رویکرد حاصل می‌شود و در هیئت ورزش‌های همگانی سعی کردیم از این رویه استفاده کنیم.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی برای افزایش مشارکت مردم در ورزش ضعف وجود دارد، گفت: فرهنگ مسأله ای پیچیده و مهم است و نهادهای مختلفی در موضوع فرهنگ‌سازی دخیل هستند تا بتوانیم رفتار و رویکردی را تبدیل به فرهنگ کنیم.

مشکل گشا ادامه داد: به نظر می رسد برای ایجاد فرهنگ مناسب در سبک زندگی فعال و ورزش کردن، برنامه‌ کافی نداریم. فدراسیون ورزش‌های همگانی و هیئت استان اصفهان سعی کرده است با مخاطب قرار دادن خانواده‌ها در بحث مشارکت ورزشی این موضوع را کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ترغیب خانواده‌ها باید شرایطی را ایجاد کرد تا میزان آگاهی خانواده‌ها و مشارکت ورزشی آن‌ها افزایش پیدا کند، زیرا اگر در مرحله آگاه سازی و اطلاع رسانی کار درست و قوی نداشته باشیم، رفتار مطلوب  نخواهیم دید.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های همگانی اضافه کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا و قرنطینه با توجه به محدودیت‌ها، سعی کردیم فرایند آگاهی‌رسانی و آگاهی‌سازی با برنامه‌ریزی منظم و مدون انجام شود، در فضای مجازی با ارایه برنامه‌های مستمر و جذاب، امکان فعالیت و مشارکت خانوادگی فراهم شده است.

مشکل گشا ادامه داد: برای جذاب کردن فعالیت‌ها برای نوجوانان و جوانان سعی شده نیازهای خاص این گروه سنی مثل هیجان، گریز، تخلیه انرژی را در نظر بگیریم، این نیازها در بعضی از رشته‌های ورزشی زیر مجموعه هیئت ورزش‌های همگانی مانند کراس فیت، کراس ترینیگ، پینت بال و ... وجود دارد.

وی گفت: متاسفانه در بیشتر هیئت‌های ورزشی زیرساخت ها ضعیف هستند، زیرا این هیئت‌ها، نهادهای غیردولتی و غیرانتفاعی هستند و بودجه خاصی از طرف دولت دریافت نمی‌کنند و درآمد آن چنانی هم ندارند و زیر ساخت‌ها با توجه به رسالت سنگینی که برای هیئت‌های ورزشی به ویژه هیئت ورزش‌های همگانی در نظر گرفته شده اصلا مناسب نیست.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های همگانی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با نواقص و کمبودهای جدی روبرو هستیم، گفت: هر چند از نظر نیروی انسانی، افراد متخصص در رشته‌های مختلف با ما همکاری می‌کنند، اما به جهت منابع مالی برای محقق شدن رسالت اصلی هیئت با محدودیت‌ها روبرو هستیم.

مشکل‌گشا در رابطه با برگزاری لیگ‌های فضای مجازی و تاثیر آن بر مسأله کم تحرکی تاکیدکرد: شاید آن‌گونه که انتظار داریم تاثیر زیادی نداشته باشد، اما در بالا بردن اطلاعات و دانش افراد و اطلاع‌رسانی تا حدی توانسته‌ایم در این زمینه در فضای مجازی موفق باشیم.


https://www.isna.ir/news/1400022517644/%D9%86%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D9%85-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DA%A9-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

دسته بندی : خبرها / مقاله / یادداشت
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما : *
کد امنیتی : *
reload, if the code cannot be seen
گزارش تصویری